نوشته شده توسط : alireza

در پایان هفته هجدهم لیگ برتر تغییر چندانی در جدول گل سازان لیگ دهم حاصل نشد و محمدرضا خلعتبری هافبک تهاجمی تیم ذوب آهن با 8 پاس گل همچنان بهترین گلساز لیگ دهم است. سعید دقیقی مهاجم تیم شهرداری نیز با 7 پاس گل در رده دوم ایستاده و عباس مرداسی با ساختن تک گل نفت در این هفته به رده سوم رسید و در کنار جاسم کرار عراقی و مهرداد پولادی با 6 پاس گل قرار گرفت.

8 پاس گل: محمدرضا خلعتبری (ذوب آهن)

7 پاس گل: سعید دقیقی (شهرداری تبریز)

6 پاس گل: مهرداد پولادی (مس کرمان) جاسم کرار (تراکتورسازی) عباس مرداسی (نفت آبادان)

5 پاس گل: امیرحسین فشنگچی، هادی نوروزی (پرسپولیس) ابوذر رحیمی(راه آهن) ایمان مبعلی( استقلال تهران)

4 پاس گل: ابراهیم صادقی (سایپا کرج) مهرداد اولادی( ملوان) اسماعیل فرهادی، حسین ماهینی( ذوب آهن) محمد ابراهیمی، علی علیزاده(تراکتورسازی) محرم نویدکیا (سپاهان) ستار زارع (شاهین بوشهر)

3 پاس گل: غلامرضا رضایی (پرسپولیس) حبیب گردانی، محمدرضا طهماسبی، میثم بائو (شهرداری تبریز) منصور تنهایی، ایوان پترویچ (شاهین بوشهر) پژمان نوری( ملوان) رضا نوروزی، علی حمودی، سیامک سرلک، کاوه رضایی( فولاد خوزستان) رودریگو لوپز(راه آهن) میلوراد یانوش (سپاهان) جابر انصاری، سعید یوسف زاده، کریم انصاری فرد(سایپا) داود حقی، محسن بیات، نیکبخت واحدی(صبای قم) بهمن طهماسبی ( نفت تهران) نبی ساکی( نفت آبادان) علی قربانی، میثم رضاپور( پیکان قزوین) مجتبی جباری( استقلال تهران)



:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , ,
:: برچسب‌ها: پاس گل , جدول , هته18 ,
:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

با اعلام گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا اغلب کارشناسان و اهالی فن از آسان بودن گروه استقلال و ذوب‌آهن پرده برداشتند البته این ادعا به آن معنا نیست که استقلال کار ساده‌ای پیش رو دارد و به راحتی می‌تواند از گروه آسیایی‌اش صعود کند. یکی از دلایلی که امروزه باعث شده از میزان آسایش استقلال در رقابت‌های فرامیهنی کاسته شود ناشناس بودن حریف سوم است. اگرچه خیلی‌ها معتقدند تیمی که از مرحله پلی آف می‌گذرد و به لیگ قهرمانان راه می‌یابد نمی‌تواند حریف دشواری باشد اما تجربه ثابت کرده همین تیم‌های ناشناس شگفتی‌ساز رقابت‌های گروهی می‌شوند و با حذف تیم‌های بزرگ حتی تا مراحل نیمه‌نهایی هم پیش می‌روند. نمونه این ادعا تیم ام صلال قطر بود؛ تیمی که 2 فصل پیش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با استقلال همگروه شد و در قطر آبی‌ها را شکست داد و در تهران هم یک امتیاز با ارزش گرفت. آن زمان امیر قلعه‌نویی و دستیارانش تصور می‌کردند تیم ام صلال قطر حریفی آسان، دست و پا بسته و حتی از قبل شکست خورده خواهد بود اما وقتی این تیم قطری توانست همراه الاتحاد و به عنوان تیم دوم از گروه صعود کند و استقلال و الجزیره حذف شدند آنگاه آبی‌ها فهمیدند تصورات‌شان در قبال نماینده قطر بسیار غلط بوده. چنین شرایطی می‌تواند در سال جاری هم تکرار شود. قطع به یقین یکی از دو تیم السد قطر یا الاتحاد سوریه به عنوان تیم سوم این گروه انتخاب خواهد شد. هر دو کشور سابقه شگفتی‌سازی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارند. همین تیم الاتحاد سوریه یک بار با حذف صباباتری به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرد. قطعا اگر الاتحاد سوریه بتواند به عنوان تیم سوم راهی این گروه شود آبی‌ها بازی‌های بسیار سختی مقابل این تیم سوری خواهند داشت. در اثنایی که خیلی‌ها معتقدند گروه استقلال آسان است یا پرویز مظلومی شانس آورده، می‌توان نگاهی به گذشته کرد و از آن درس گرفت. معمولا تیم‌هایی که هیچ کس روی‌شان حساب نمی‌کند مقابل تیم‌های بزرگ نتایج غیرقابل باوری می‌گیرند. بنابراین به استقلال توصیه می‌شود در باد آسان بودن این گروه گرفتار نشود و با دید باز و درس گرفتن از گذشته به مصاف تیم‌های همگروهش برود.



:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 19 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

تیم استقلال تهران در فصل 2011 لیگ قهرمانان آسیا چهارمین حضور خود را تجربه می کند و در گروه دوم با تیم های پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان همگروه شد و تیم سوم نیز از بین تیمهای حاضر در مرحله پلی اف مشخص خواهد شد.

النصر عربستان: غول قدیمی فوتبال عربستان که در سال های اخیر با سرمایه گذاری فراوان قدم در راه بزرگی گذاشته است، فصل قبل در لیگ عربستان سوم شد و این فصل نیز فعلا در رده چهارم ایستاده است. شوالیه های نجد( لقب النصر) از سال 1995 قهرمان عربستان نشده اند و این برای اولین بار است که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر می شوند. البته این تیم سابقه حضور در جام باشگاههای جهان در سال 2000 و بازی با رئال مادرید را نیز دارد.

والتر زنگای معروف از 7 ماه پیش هدایت این تیم را بر عهده گرفته و دو ملی پوش رومانیایی؛ پتر اویدیو و رضوان کوچیس از معروفترین بازیکنان النصر هستند. یک بازیکن آرژانتینی و جاناتان مک کین استرالیایی دیگر بازیکنان خارجی این تیم هستند. حسین عبدالغنی معروف هم تنها ملی پوش حال حاضر النصر و کاپیتان این تیم است.

پاختاکور ازبکستان: قهرمان 8 دوره لیگ ازبکستان در سال های اخیر با حضور تیم قدرتمند بنیادکار به تیم دوم ازبکستان تبدیل شده است. پاختاکور یک رکورد جالب دارد و آن هم اینکه در همه ادوار لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است و دو بار نیز به مرحله نیمه نهایی راه یافته است. روشن حیدراف به روال چند سال اخیر سرمربی این تیم است و در حال حاضر این تیم فقط دو بازیکن در تیم ملی دارد که الکساندر جنریخ سرشناس ترین آنهاست و اودیل احمداف نیز کاپیتان پاختاکور است.

پاختاکور در فصل گذشته لیگ ازبکستان دوم شد و در جام حذفی نیز در مرحله نیمه نهایی حذف شد. پاختاکور در سال های اخیر بارها مقابل تیمهای ایرانی مثل سپاهان، ذوب آهن، پرسپولیس، فولاد و صبا بازی کرده است و همیشه حریف سرسختی برای آنها بخصوص در تاشکند بوده است.

تیم برنده پلی اف غرب: حریف سوم استقلال از مرحله پلی اف مشخص می شود. در این مرحله تیم السد قطر با الاتحاد سوریه روبرو می شود و برنده این بازی با دمپوی هند مسابقه می دهد تا حریف استقلال مشخص شود. با توجه به قدرت تیم های این مرحله می توان پیش بینی کرد که السد حریف احتمالی استقلال خواهد بود. السد با کاسمین الارویو رومانیایی فصل قبل در لیگ قطر دوم شد و 6 بار نیز سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. اما الاتحاد نیز همین ماه قبل بود که قهرمان جام AFC کاپ شد و تیم قدرتمندی محسوب می شود که قطعا استقلالی ها ترجیح می دهند با این تیم روبرو شوند تا السد. هر چند که نباید از تیم دمپوی هند غافل شد که در سال های اخیر چندین بار قهرمان لیگ هند شده است.

نکته: استقلال برای اولین بار در تاریخ حضور در رقابتهای آسیایی با تیم های النصر و پاختاکور روبرو می شود. استقلال با السد قبلا در آسیا روبرو شده است، اما با الاتحاد سوریه نیز دیداری نداشته است.

پیش بینی: استقلال در آسانترین گروه ممکن قرار گرفته است. به احتمال زیاد باید شاهد صعود استقلال و النصر عربستان از این گروه بود. پاختاکور در سال های اخیر به شدت تضعیف شده و آن تیم قدرتمند سابق نیست.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای کادر فنی , خبر های تیم ما , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

لیگ قهرمانان 2011 آسیا امروز قرعه کشی شد و فصل جدید مسابقات از روز اول ماه مارس آغاز می شود. در اولین روز بازی ها پرسپولیس باید در جده به مصاف الاتحاد عربستان برود و ذوب اهن نیز در فولادشهر پذیرای الامارات خواهد بود. همچنین استقلال با برنده بازی پلی اف غرب روبرو می شود که یکی از تیم های الاتحاد سوریه، السد قطر یا دمپوی هند خواهند بود که به نظر می رسد شانس السد قطر بیشتر باشد که حریف استقلال شود. سپاهان نیز کار خود را از ریاض و بازی با الهلال آغاز می کند.

برنامه مسابقات تیمهای ایرانی بدین صورت است:

هفته اول

(یکم مارس/ 10 اسفند 89): استقلال تهران- تیم برنده بازی پلی اف، الهلال عربستان- سپاهان اصفهان

( دوم مارس/ 11 اسفند 89): الاتحاد عربستان- پرسپولیس تهران، ذوب آهن اصفهان- الامارات امارات

هفته دوم

( 15 مارس/ 24 اسفند 89): سپاهان اصفهان- الجزیره امارات، النصر عربستان- استقلال تهران

( 16 مارس/ 25 اسفند 89): پرسپولیس تهران- الوحده امارات، الشباب عربستان- ذوب آهن اصفهان

هفته سوم

(5 آوریل/ 16 فروردین 90): سپاهان اصفهان- الغرافه قطر، بنیادکار ازبکستان- پرسپولیس تهران

( 6 آوریل/ 17 فروردین 90): استقلال تهران- پاختاکور ازبکستان، الریان قطر- ذوب آهن اصفهان

هفته چهارم

(19 آوریل/ 30 فروردین 90): پاختاکور ازبکستان- استقلال تهران، ذوب آهن اصفهان- الریان قطر

(20 آوریل/ 31 فروردین 90): پرسپولیس تهران- بنیادکار ازبکستان، الغرافه قطر- سپاهان اصفهان

هفته پنجم

(3 می/ 13 اردیبهشت 90): پرسپولیس تهران- الاتحاد عربستان، الامارات امارات- ذوب آهن اصفهان

( 4 می/ 14 اردیبهشت 90): سپاهان اصفهان- الهلال عربستان، برنده پلی اف غرب- استقلال تهران

هفته ششم

(10 می/ 20 اردیبهشت 90): الوحده امارات- پرسپولیس تهران، ذوب آهن اصفهان- الشباب عربستان

(11 می/ 21 اردیبهشت 90): استقلال تهران- النصر عربستان، الجزیره امارات- سپاهان اصفهان

همچنین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی نیز به روال سال های گذشته بصورت تک بازی حذفی برگزار می شود. برنامه این مسابقات نیز بدین صورت است:

3 خرداد 90:

تیم اول گروه A- تیم دوم گروه C

تیم اول گروه C- تیم دوم گروه A

4 خرداد 90:

تیم اول گروه B- تیم دوم گروه D

تیم اول گروه D- تیم دوم گروه B

در این مرحله نیز احتمال رویارویی تیم های ایرانی وجود دارد؛ بدین صورت که سپاهان با پرسپولیس و استقلال با ذوب آهن برخورد خواهند کرد.



:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , گزارش بازی های استقلال با حریفان , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 16 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

از سری مسابقات جام حذفی در ورزشگاه ازادی دیداری بین استقلال وشاهین برگزار شد که تیم استقلال موفق شد در وقتهای اضافه بازی در دقیقه 115 شد وموفق شد که به مرحله بعد صعود پیدا کند..تنها گل بازی را حنیف عمران زاده که با ارسال میلاد میداودی به ثمر برساند..و پخش این بازی با بازی والیبال ایران وچین تداخل داشت که همه بینندگان موفق به 30 دقیقه اول بازی و30 دقیقه پایانی شدند....اما از شواهد امر پیدا بود که استقلال با سیستم 2-5-3 بازی میکند..سیستمی خوب اما قدیمی چون اکثر تیمهای دنیا وتیمهای در لیگ برتر با سیستم دفاع 4 نفره بازی میکنند..من منکر سیستم خوب وعالی 2-5-3 نمیشم این سیستم طی سالهای گذشته باعث موقیت استقلال شد وکسی منکر این قضیه نمیشه...اما در شرایط کنونی استقلال در لیگ امسال جایز ودرست میباشد با این سیستم به میدان برود؟؟این سیستم ابزارهای مختص خودرا نیاز دارد..مهمترین نکته مهم در این سیستم داشتن دو پیستون قهار واماده میباشد ولی اقایان اصلا فکر نمیکنند کادر فنی وکمیته فنی که در بیرون از گود نشسته اند بی مهابا اقدام به پیریزی این سیستم میکنند..اخه امیرابادی راست پا واندره لویز بدر این سیستم میخورند.اینها که پیستون نیستند..وحرکات رفت وبرگشت را نمیتونند انجام دهند.یا در این سیستم کدام تیم از وجود 2 هافبک دفاعی استفاده میکند.ودر شرایط فعلی استقلال با داشتن این بازیکنان به نظر من تنها مجاز به سیستم 4 دفاع خطی میباشد چون بدرد استقلال میخورد..یکی دیگر از اشکالات کادر فنی تغیر دادن سیستم در هر بازی میباشد که این خود به ناهماهنگی در تیم کمک میکند..اقایان کادر فنی همان اشتباهی را میکنند که فصل گذشته اقای مرفاوی کرد...توجه داشته باشید..حضور امیر ابادی راست پا در سمت چپ و قرار دادن 2 هافبک دفاعی در کمربند خط میانی..حالا خودتان قضاوت کنید...



:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , گزارش بازی های استقلال با حریفان , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

 

دوره

گلهای فصل

تعداد بازی فصل

زمان فصل

میانگین زمانی

میانگین بازی

مدافع

هافبک

مهاجم

گل به خودی حریفان

1

اولین

38

26

2340

61.58

1.46

2

23

12

1

2

دومین

32

26

2340

73.13

1.23

5

16

10

1

3

سومین

46

26

2340

50.87

1.76

2

22

21

1

4

چهارمین

51

30

2700

52.94

1.7

3

13

34

1

5

پنجمین

44

30

2700

61.36

1.46

2

9

22

1

6

ششمین

39

30

2700

69.23

1.3

10

17

12

0

7

هفتمین

44

34

3060

69.55

1.29

5

20

19

0

8

هشتمین

70

34

3060

43.71

2.05

7

20

41

2

9

نهمین

49

34

3060

62.45

1.44

10

7

31

1

10

جمع

413

270

24300

###

###

46

147

202

8

 

 نویسنده:علیرضا. ش

لطفا از این مطب به هیچ عنوان ک÷ی برداری نکنید باذرصورت ک÷ی برداری از این مطلب ادرس وبلاگ(کلوب استقلالیها)رادرزیر متن بگذارید

 نظر یادتون نره



:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , امار ونتایج استقلال در لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 954
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza
به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، هوشنگ نصیرزاده، كارشناس باتجربه داوری كشور در مورد شائبه‌های داوری در بازی استقلال و شاهین گفت: در این مسابقه 3 اتفاق در محوطه جریمه دو تیم در نیمه اول رخ داد. در صحنه اول مدافع شاهین بوشهر با یك شارژ ناشیانه، امیدروانخواه را با خطا متوقف كرد كه این صحنه یك پنالتی واضح و آشكار بود.
وی ادامه داد: صحنه دوم مربوط به اتفاقی بود كه بین فیلیپ آلوز و بازیكن شاهین در محوطه جریمه استقلال رخ داد. در این صحنه بازیكن شاهین بوشهر مرتكب بی‌احتیاطی شد و بازیكن استقلال مرتكب كوچك‌ترین خطایی نشد و ادامه بازی بهترین تصمیمی بود كه گرفته شد.
نصیرزاده افزود: سومین صحنه شاهكار سعید بخشی‌زاده بود. فرهاد مجیدی هرچند در ابتدا در بیرون محوطه جریمه پیراهنش توسط آل‌نعمه كشیده شد ولی این صحنه به اصطلاح یك خطای كش‌دار بود و در این صحنه‌ها لحظه آخر محاسبه می‌شود و این خطا كاملا در درون محوطه به انجام رسید و اعلام پنالتی صددرصد درست و بدون اشكال بود.
وی در انتها گفت: من به عنوان یك كارشناس آنچه را كه دیدم و با لحاظ رعایت عدالت و حقیقت گفتم و به برخی از اظهارنظرهای غیرمسئولانه افراد در هر جایگاهی كه باشند كاری ندارم. سعید بخشی‌زاده در این مسابقه حتی كوچك‌ترین اشتباهی را نداشت و به لحاظ امتیاز داوری باید بالاترین نمره داوری به او اختصاص یابد

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , خبر های تیم ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 811
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza
تیم فوتبال استقلال تهران در دیداری جنجالی و پربرخورد از سد شاهین بوشهر گذشت با این حال همچنان در رده سوم جدول رده بندی باقی ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 17:30 امروز جمعه با رویارویی تیم‌های استقلال تهران و شاهین بوشهر در ورزشگاه آزادی تهران پیگیری شد.

این دیدار که برای تماشای آن کمتر از 15 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی بودند با برتری 2 بریک آبی پوشان به اتمام رسید اما این تیم با وجود برتری مقابل سپیدپوشان بوشهری نتوانست به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کند.

چهره ویژه این بازی سعید بخشی زاده بود که با اعلام دو ضربه پنالتی به سود تیم استقلال در نیمه اول این فرصت را به شاگردان مظلومی داد تا در دقایق 36 و 41 توسط فرزاد آشوبی از روی نقطه پنالتی به گل برسند.

استقلالی‌ها نیمه اول را با برتری 2 برصفر و در میان اعتراض گسترده بوشهری‌ها به داوری به رختکن رفتند تا در نیمه دوم با هدف حفظ این پیروزی و یا افزایش تعداد گل‌های زده خود وارد زمین شوند اما بازی تهاجمی و جذاب شاگردان حمید استیلی آنها را غافلگیر کرد و آبی پوشان در نیمه دوم چهره یک تیم تدافعی را داشتند که بیشتر حملات تیم بوشهری را خنثی می کرد.

حاصل بازی تهاجمی تیم بوشهری در نیمه دوم که صاحب بیش از هشت شانس گلزنی شد، یک گل بود که در دقیقه 64 توسط ایمان حیدری به ثمر رسید.

شاهین در عین شایستگی از دستیابی به امتیاز در دیدار با استقلال بازماند تا بازیکنان این تیم با چشمانی گریان ورزشگاه آزادی را ترک کنند.

جدول رده بندی لیگ برتر به شرح زیر است:
1- ذوب آهن اصفهان 28 امتیاز (یک بازی کمتر)
2- پرسپولیس 27 امتیاز - تفاضل گل 7+
3- استقلال 27 امتیاز - تفاضل گل 6+
4- مس کرمان 26 امتیاز
5- سپاهان اصفهان 23 امتیاز (2 بازی کمتر)
-------------------------------------------------------
15- شاهین بوشهر 14 امتیاز - تفاضل گل 3-
16- استیل آذین تهران 14 امتیاز - تفاضل گل 13-
17- شهرداری تبریز 13 امتیاز - تفاضل گل 9-
18- پیکان قزوین 13 امتیاز - تفاضل گل 13-

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای آتی با برگزاری یک دیدار طبق برنامه زیر پیگیری می شود:
یکشنبه - 30/8/89
* فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی اهواز

قرار بود در این هفته یک بازی هم بین تیم‌های سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان برگزار شود که به دلیل حضور سه بازیکن تیم سپاهان در تیم امید این بازی لغو و برگزاری آن به زمانی دیگر موکول شد.



:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , خبر های تیم ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 832
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

تهران - تیم فوتبال استقلال تهران جمعه شب با پیروزی برابر شاهین بوشهر به مكان دوم جدول رده بندی لیگ برتر باشگاه‌های ایران صعود كرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه از هفته پانزدهم لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم استقلال تهران با نتیجه ‪ ۲‬بر یك از سد حریف خود گذشت و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم پرسپولیس تهران در مكان دوم جدول رده بندی قرار گرفت.

گل‌های این بازی را فرزاد آشوبی در دقایق ‪ ۳۶‬و ‪ ۴۱‬با ضربات پنالتی برای استقلال تهران و ایمان حیدری در دقیقه ‪ ۶۴‬برای تیم شاهین بوشهر به ثمر رساندند.

در دیگر دیدارهای عصر امروز، تیم راه آهن شهرری با یك گل مغلوب نفت تهران شد، پیكان قزوین با همین نتیجه بر سایپا البرز غلبه كرد و بازی تیم‌های شهرداری تبریز و پاس همدان با نتیجه تساوی ‪ ۲‬بر ‪ ۲‬خاتمه یافت.

هفته پانزدهم مسابقه‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران، عصر روز پنجشنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد كه در مهم‌ترین بازی، تیم پرسپولیس تهران با یك گل مقابل مس كرمان تن به شكست داد تا بهترین بخت را برای رسیدن به صدر جدول رده بندی از دست دهد.

همچنین دیدار تیم‌های ملوان بندرانزلی با استیل آذین و تراكتورسازی تبریز با صبای قم با نتایج مشابه بدون گل به پایان رسید.

دیدار تیم‌های ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان نیز روز سی ام آبان ماه برگزار خواهد شد.

این بازی به دلیل حضور تیم ذوب آهن اصفهان در مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا با ‪ ۹‬روز تاخیر برگزار می‌شود.

همچنین دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان به دلیل حضور سه بازیكن تیم سپاهان در تیم امید ایران، به زمان دیگری موكول شد.

جدول رده بندی:
‪ -۱‬ذوب آهن اصفهان ‪ ۱۴‬بازی ‪ ۲۸‬امتیاز
‪ -۲‬استقلال تهران ‪ ۱۵‬بازی ‪ ۲۷‬امتیاز (تفاضل گل مثبت ‪(۱۰‬ ‪ -۳‬پرسپولیس تهران ‪ ۱۵‬بازی ‪ ۲۷‬امتیاز (تفاضل گل مثبت ‪(۷‬ ‪ -۴‬مس كرمان ‪ ۱۵‬بازی ‪ ۲۶‬امتیاز
‪ -۵‬سپاهان اصفهان ‪ ۱۳‬بازی ‪ ۲۳‬امتیاز
‪ -۶‬صنعت نفت آبادان ‪ ۱۴‬بازی ‪ ۲۲‬امتیاز
همچنین تیم‌های شاهین بوشهر، استیل آذین، شهرداری تبریز و پیكان قزوین به ترتیب در رده‌های پانزدهم تا هجدهم جدول رده بندی قرار دارند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , خبر های تیم ما , ,
:: بازدید از این مطلب : 931
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

ترکیب احتمالی استقلال:
دروازه‌بان: محمد محمدی- مدافعان میانی: حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری- مدافعان کناری: آندره لوییز، مهدی امیرآبادی- هافبک‌ها: فیلیپ آلوز دسوزا، کیانوش رحمتی، فرزاد آشوبی، ایمان مبعلی- مهاجمان:‌ فرهاد مجیدی، میلاد میداودی

ترکیب احتمالی شاهین:
دروازه‌بان: مجتبی روشنگر- مدافعان میانی: احمد آل نعمه ، لک چیرا- مدافعان کناری: محسن ایران‌نژاد ، محسن حمیدی- هافبک‌ها: عبدالله کرمی، مهدی نوری- هافبک‌های نفوذی: ستار زارع، ایوان پتروویچ ، مسعود نظرزاده- مهاجم: محمد احمدپوری



:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

مدیر کلوب:خیلی ها بر این باورند که دلایل خیلی خوب نتیجه گرفتن استقلال ترس مظلومی از باختن است .پرویز مظلومی سال ها ارزو داشت که سر مربی استقلال بشود و بلاخره به ارزوی خود در وقتی رسید که استقلال بدترین شرایط ممکن را داشت بلاخره به هر شکلی که بود تیم استقلال بسته شد استقلال به دلیل انگیزه زیاد و بدونه ترس در اولین بازی خود وارد زمین شد و توانست یک نتیجه خوب بگیره و شهرداری تبریز را در تبریز شکست دهد اما انگار در دیگر بازی های استقلال کمی مظلومی تیمش با ترس بازی میکرد و به دنبال این بود که اول گل نخورد و بعد از اینکه از حریف خود جلو میوفتاد کاملا عقب میکشید تا اینکه در بازی با سپاهان زمزمه های عوض شدن مظلومی به گوش میرسید و مظلومی از فتح الله زاده خواسته بود بازی باسپاهان را در نظر نگیرد و حتی اگر استقلال در این بازی هم باخت همچنان سر مربی استقلال بماند این به این معنا بود که پرویز مظلومی بدونه ترس از باخت تیم خود را را ارنج خواهد کرد و تیمی هجومی رو وارد زمین خواهد کردتیم بزرگ استقلال در همان نیمه اول موفق شد 3 گل زیبا به سپاهان بزند اما بعد از ان بازی بازم ترس وجود داشت جوری که استقلال در خارج از خانه فقط به نباختن فکر میکرد تا اینکه بلاخره به صنعت نفت باخت حال بعد از ان بازی تلخ پرویز مظلومی به احتمال زیاد برای اینکه تیم خود را از صدر جدول دور نکند و شرایط و هوداران را ارام کند محکوم به شکست شاهین است و احتمالا هم تغییراتی خواهد داد و هم ترس را کنار خواهد گذاشت و هواداران شاهد یک بازی زیبا و یک برد پر گل خواهند بود.



:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 842
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza
سیاوش اکبرپور مهاجمی که سال‌ها پیراهن استقلال را تن می‌کرد پس از شکست هفتم استیل‌آذین گفت: «جدایی از استقلال بزرگترین اشتباه زندگی‌ام بود. حالا می‌فهمم که اشتباه کرده‌ام.» سیاوش برای جدایی از استقلال چنان سراسیمه و ذوق‌زده بود که در همان روزهای آغازین فصل نقل و انتقالات پای قرارداد اغواکننده‌ای که سربرگ آن نوشته شده بود باشگاه فرهنگی- ورزشی استیل‌آذین را امضا کرد. او با گذشت 14 هفته از لیگ حالا پشیمان است، پشیمان از انتخاب سراسر عجله‌ای که در فصل نقل و انتقالات داشت. او حالا می‌خواهد به هر شکل ممکن به استقلال برگردد. برای بازگشت هیچ شرطی هم ندارد، حتی حاضر است هر آنچه تا امروز از استیل‌آذین گرفته را پس بدهد و آزاد بشود! *** ماجرای سیاوش اولین بار نیست که در استقلال اتفاق می‌افتد و قطع به یقین آخری‌اش هم نخواهد بود اما تماشای حال و روز مهاجم سابق آبی‌ها می‌تواند برای بازیکنانی که امروز صاحب پیراهن استقلال هستند درس بزرگی را به همراه داشته باشد. یاد آن روز می‌افتیم که یکی از دوستان می‌گفت: «این بازیکنان هرجا پول بیشتری باشد همان جا چتر خود را باز می‌کنند!» باور کردنش سخت بود. حداقل از جانب سیاوش اکبرپور که هرگاه در ورزشگاه آزادی می‌دیدیمش با مشت به سینه‌اش می‌کوبید و می‌گفت: «فقط استقلال.» چه کسی می‌توانست باور کند که سیاوش از استقلال می‌رود یا حسین کاظمی با آن کوله‌بار تجربه با دیدن چک‌های پر از صفر باشگاه استیل‌آذین پایش سست شود و اراده‌اش را از دست می‌دهد؟ *** از گذشته‌ها باید درس گرفت. روی سخن‌مان با بازیکنانی است که امروز زمزمه‌های جدایی‌شان از استقلال شنیده می‌شود. سرمایه‌های اقتصادی استقلال به اندازه یک دهم سرمایه‌هایی نیست که امروز در استیل‌آذین صرف شده اما امروز می‌توان با صدای رساتری به بازیکنانی که صاحب پیراهن با ارزش استقلال هستند گفت: «همه چیز پول نیست و همه دروازه‌ها از سکه‌های زرد رنگ نمی‌گذرد.» گاهی باید به خاطر هواداران از خیلی چیزها گذشت و مقابل هر پیشنهادی سست و بی‌اراده نشد!

:: موضوعات مرتبط: اخبار , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 844
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : 18 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

"پرویز مظلومی" قصد دارد در دیدار مقابل شاهین بوشهر از پژمان منتظری در قلب خط دفاعی استقلال سود ببرد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، با توجه به محرومیت امیرحسین صادقی و مصدومیت بیژن کوشکی، سرمربی استقلال قصد دارد در دیدار مقابل شاهین بوشهر از پژمان منتظری به عنوان زوج عمران‌زاده در قلب خط دفاعی آبی‌ها سود ببرد.

گفتنی است؛ به احتمال فراوان لوئیز هم در جناح راست خط دفاعی به بازی گرفته می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: خبر های تیم ما , خبرهای کادر فنی , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 18 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

چندی پیش صدای كادر فنی استقلال را شنیدیم كه ایده جدیدی را برای پیشبرد اهدافش به كار گرفته و آن چیزی نبود مگر «كسب چهار امتیاز از هر دو بازی داخل و خارج از خانه...»(!) این یعنی استقلالی‌ها موظف به كسب برد خانگی و نباختن در خارج از آن هستند. این طرح مظلومی كه از آن با افتخار هم صحبت می‌كرد در تبریز و قم كارایی داشت، اما آیا همواره می‌توان به بازیكنان گفت كه برای كسب مساوی خارج از خانه گام به زمین حریف بگذارند؟ اینكه انگیزه كسب برد را به حد از دست دادن دو امتیاز تقلیل بدهند، آیا منطقی است؟ مظلومی در تبریز هم باید می‌باخت اگر داور آن صحنه مشكوك را پرچم نمی‌زد و گل علی علیزاده پذیرفته می‌شد. مظلومی در قم هم باید می‌باخت اگر داوود حقی را كه از هر 10 پنالتی‌اش هر 10 تا را گل می‌كند برابر محمدی زانو نمی‌زد و این ملخك پس از دو بار جستن در قم و تبریز، در آبادان نه تنها نتوانست یك امتیاز مساوی را كسب كند، بلكه همان تك امتیاز را هم از دست داد. بهتر نبود استقلال مثل هفت، هشت هفته اول روی همان روال معمول كارهایش را پیش می‌برد تا در خارج و داخل از خانه فقط و فقط به برد بیندیشد؟! بی‌شك مشاوران مظلومی در این زمینه راه و چاه را به اشتباه پیش پایش گذاشتند و او حالا با بحران جدی و اساسی روبه‌روست تا این تفكر جاافتاده برای شاگردانش را تغییر دهد.
تغییرات!
نكته دیگری كه در مورد این استقلال به چشم می‌خورد و البته گاهی اوقات هم جواب داده است، تغییرات گسترده در تركیب اصلی و سیستم بازی تیم است. با نگاهی به آرشیو زنده مطبوعات در چینش مهره‌های استقلال در تركیب احتمالی پیش‌بازی‌ها بیشترین خطاها را می‌توان در تركیب احتمالی استقلال یافت. هر تیم فوتبالی در این سطح كه داعیه قهرمانی و كسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد، حدود 13 تا 14 بازیكن ثابت دارد و تركیبش را حول محور 11 تا 12 نفر تغییر می‌دهد. البته بحث مصدومیت‌ها را هم در نظر می‌گیریم، اما آیا استقلال باید تا این حد تغییر سیستم هم داشته باشد؟ دفاع خطی، دفاع سه نفره... هر فوتبالدوستی كه ظرف چند سال اخیر استقلال را دیده باشد، می‌داند كه پژمان منتظری یك دفاع میانی قرص و مطمئن است كه كنار حنیف یا هر مدافع میانی دیگری در دفاع خطی قادر است به خوبی حتی اشتباهات نفر كناردستی‌اش را پوشش دهد. مظلومی را چه می‌شود كه به یكباره با خارج كردن آندره لوییز از تركیب اصلی منتظری را به راست برد تا دو مدافع میانی‌اش در مواجهه با نبی ساكی (صحنه گل اول) با یك حركت در عرض این بازیكن یكی به چپ و دیگری به راست روی زمین بیفتند و خراب شوند. مظلومی نمی‌دانست در آبادان و برابر نفت كه تیمی است با ضدحملات آنچنانی، بیشتر از وسط خط دفاع ضربه‌پذیر خواهد بود. كمااینكه هر دو گل نفت هم از وسط خط دفاع استقلال شكل گرفت. پس تفاوت مظلومی با یك هوادار چیست؟ تفاوت مظلومی در این است كه به عنوان سرمربی استقلال (كه به قول خودش اجازه دخالت در تصمیم‌گیری‌هایش را به دیگران نمی‌دهد) نكاتی را مدنظر قرار دهد كه مانع شكست تیمش شود. درواقع می‌توان گفت كه ایدئولوژی پرویز مظلومی در استفاده از راهكار دو بازی چهار امتیاز و تغییرات گسترده خیلی زود از كار افتاد و درواقع فلج شد و او باید دنبال ایده‌های كارآمدتری بگردد.



:: موضوعات مرتبط: خبرهای کادر فنی , مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 743
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 17 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

دلایل فراوانی وجود دارند تا استقلال را در جمع مدعیان قهرمانی- جام حذفی، و حتی قهرمان لیگ قرار گیرد. در این نوشته به نه دلیل كه آشكارتر از بقیه دلایل هستند اشاره می‌‌كنیم:
1- نفرات جور و هماهنگ:
استقلال كه پیش از آغاز فصل با كمبود بازیكن مواجه بود، اینك تیم كاملی دارد. خوب و دانسته یارگیری كردن یكی از برتری‌های آبی‌پوشان در لیگ برتر است. مظلومی،‌خود اذعان دارد كه اگر تعداد مصدومان تیمش بالا نرود از حیث مهره‌های ممتاز دست بازی دارد.
2- قدرت تغییر سیستم:
استقلال هم می‌تواند با دو مهاجم نوك و یك هافبك نفوذی پشت سر این دو بازی كند، هم قادر است با سه مهاجم و سه هافبك نوع دیگری از بازی تهاجمی را تعقیب كند. در این خصوص یعنی تغییر سیستم استقلال یكی از بهترین‌ها است.
3- روحیه قهرمانی:
استقلال با اینكه در شرایطی ویژه‌ بازی‌های خود را آغاز كرد، اما بسیار زود روحیه قهرمانی خود را بروز داد تا به همگان ثابت كند كه تیمی گذشته‌گرا نیست، قصد بهانه‌جویی ندارد و با نگاه در آینده‌ برای رسیدن به بالای جدول رویاهایی در سر دارد.
4- شجاعت بازی:
بازی‌های استقلال همه جانبه است و تهاجمی. گل‌های زده زیاد شاهدی است بر این واقعیت. به لطف همین ویژگی استقلال خود را برای بردن و كسب امتیازهای كامل هر مسابقه تشویق و تشجیع می‌كند. استقلال از بازی رو به جلو دست بر نمی‌دارد.
5- سامان دادن به تركیب دفاع:
استقلال مدت‌ها از بابت دفاع چپ و راست خود آسیب می‌دید اما اینك سازمان دفاعی موزونی دارد. استقلال چه با 4 دفاع خطی و چه با سیستم 2-5-3 (البته اولی بهتر و بیشتر) نقاط ضعف سال پیش خود را ندارد.
6- مظلومی و منش خاص او:
بردها مال شما، باخت‌ها و ناكامی‌‌ها مال من. مظلومی از جمله مربیانی است كه یاور بازیكنان خود هستند. در روزهای توفیق یعنی بیشتر روزها او را می‌بینیم كه سهم خود را ناچیز می‌داند و در روزهای دشوار. مظلومی با آرامش و خونسردی‌اش به كمك و حمایت بازیكنان می‌آید. به این ترتیب رابطه او و شاگردانش رابطه‌ای مطلوب و معقول و دوستانه است.
7- مربی‌ تمرین و مربی مسابقه:
استقلال از این مزیت برخوردار است كه خوب‌ تمرین می‌كند و تمرین‌های این تیم در چارچوب تاكتیك‌های روز‌های مسابقه انجام می‌شود. با این وجود برتری مظلومی، قدرت كوچینگ اوست كه به ویژه زمان آغازین بازی‌ها را به سود تیمش پیش می‌برد. تیم مظلومی به شهادت برخی از منتقدینش از نظم و ترتیب زیادی برخوردار است و فوتبال امروزی استقلال منهای بازی در آبادان- از وزن تاكتیكی فراوانی سود می‌برد.
8-قدرت تكنیی تیم استقلال:
برخلاف سال‌های گذشته استقلال امسال تیمی است تكنیك‌گرا كه فوتبال را قشنگ و بر محور مالكیت و حفظ توپ بازی می‌‌كند. این بازی تكنیكی در همه سطوح بازی استقلال به چشم می‌خورد،‌ اما به ویژه در خط هافبك و خط حمله نمود بیشتری دارد. به عقیده اكثریت اهل فن استقلال صاحب تكنیكی‌ترین بازی‌ها در میان تیم‌های مدعی قهرمانی است.
9- ستاره‌ها:
استقلال بازیكنانی دارد كه یا ستاره‌اند و یا قابلیت ستاره شدن دارند. فرهادمجیدی، آرش برهانی، میلاد میداودی، مجتبی جباری، ایمان مبعلی، فرزاد آشوبی از این گروهند و اگر در جمع مدافعان نیز بتوان ستاره‌ای ساخت پژمان منتظری و حنیف عمران‌زاده قابلیت بسیاری دارند



:: موضوعات مرتبط: مطالب فنی لیگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 765
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 17 آبان 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد